Preview

Russian Journal of Parasitology

Advanced search

Biological training of parasitologists as making fundamentalization continuous medical education

Abstract

Biological knowledge is an indispensable condition of quality of training of the parazitologists. Justification of biological knowledge system as cognitive basis of fundamental training of parazitologists is given. The complex of didactic condi- tions for implementation of this provision is defined: - the target component of educational process has to be directed on a solution of the problem of boundaries - disciplinary integration as necessary condition of improvement of quality of training of the doctors; - selection and structuring a training material of biological disciplines have to be carried out from positions of system and integrative approach; - allocation of backbone generalized didactic units «System biological know- ledge» as multifunctional integrative complexes

About the Author

S. Yu. Astanina
Российская медицинская академия последипломного образования
Russian Federation


References

1. Алферов В.П., Папаян A.B., Аверин В.А., Грановская JI.H. Междисциплинарный подход к обучению студентов - педиатров // Педиатрия. - 1988. - № 11. - С. 61-65.

2. Балахонов A.B. Фундаментализация высшего медицинского образования//Вестн. Санкт-Петербургского ун-та. -2006. -Сер. 11, Вып. 1. -С. 136-141.

3. Вернадский В.И. Сборник трудов «О науке». Т. 1. -Дубна: Феникс, 1997.

4. Кинелев В.Г. Фундаментализация университетского образования//Высш. образ. в России. -1994. -№ 4. -С. 6-13.

5. Распоряжение Правительства РФ от 28.12.2012 N 2580-р «Об утверждении стратегии развития медицинской науки в РФ на период до 2025 года».

6. Ростовцев В.Н. Основания теории нормы и здоровья. Под ред. В.В. Колбанова. -СПб.: СПб ГУПМ, 1999. -85 с.

7. Скворцова В.И. Пути решения кадровой проблемы в здравоохранении. Доклад министра здравоохранения России [режим доступа] http://www.nacmedpalata.ru/?action=show&id=7674.


Review

For citations:


Astanina S.Yu. Biological training of parasitologists as making fundamentalization continuous medical education. Russian Journal of Parasitology. 2014;(1):113-117. (In Russ.)

Views: 220


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1998-8435 (Print)
ISSN 2541-7843 (Online)